پزشک دهکده

فروش سریال پزشک دهکده (دکتر کویین)

پزشک دهکده

فروش سریال پزشک دهکده (دکتر کویین)

گفتگو با جین سیمور (دکتر کویین)


نقش دکتر مایک را در سریال پزشک دهکده جین سیمور بازى مى کند. جین سیمور با نام واقعى جویس پنولوپه فرانکنبرگ در سال ۱۹۵۱ در ویمبلدون انگلیس به دنیا آمد. پدرش پزشک و مادر آلمانى اش پرستار بود. جین خیلى زود تمرین باله را شروع کرد و در سیزده سالگى براى اولین بار در جشنواره باله لندن حضور یافت. چندى نگذشت که به بازیگرى علاقه مند شد . اولین بار به عنوان همسراى گروه کر در فیلم «واى چه جنگ خوبى» ساخته ریچارد آتن بورو حضور یافت. اما اولین تجربه بازیگرى او به فیلم زندگى کن و بگذار بمیرند بر می گردد . در این فیلم جین در نقش دختر جیمز باند ظاهر می شود.

جین تا به حال سه بار ازدواج کرده است و شش فرزند دارد. او علاوه بر بازیگرى به نقاشى هم علاقه دارد. اخیراً مجموعه اى از کارت پستال ها با طرح نقاشى هاى رنگ روغن او منتشر شده است.




آیا شخصیت مجموعه تلویزیونى دکتر کویین را الگویى مناسب مى دانید؟

به دلایل مختلف بله.

چون او مادر خانواد ه اى بزرگ است و مى کوشد که به مردم شهرى که در آن زندگى مى کند کمک کند تا نژادپرست و متعصب نباشند.او سعى مى کند تا اهمیت مطبى را که در آن زندگى مى کنند به اهالى شهر بفهماند. او زنى متعلق به دهه نو قرن بیستم در دهه هفتاد قرن نوزدهم است. او یک زن تحصیلکرده است که نسبت به ایده ها و زندگى مردم دیگر شهر بسیار روشنفکر است آن هم در شهرى که یک شخصیت بومى آمریکایى به نام کلود دنسر با زندگى روحانى و روشهای شفابخشى که براى مردم شهر ناآشنا است زندگى مى کند.

آیا شخصیت شما براساس مبنایى تاریخى خلق شده است؟

شخصیت دکتر مایک براساس مجموعه اى از شخصیت ها شکل گرفته است. البته در این دوره به خصوص البته زنان پزشک در غرب وجود داشتند. اگرچه دکتر مایک براساس شخصیت خاصى خلق نشده است. اهمیتى ندارد که «بعد چه مى شود» مهم این است که یک زن در آن دوره توانسته این قدرتاثیر گذار باشد.

براى بازى در نقش دکتر مایک در سریال دکتر کویین چه تحقیقاتى انجام دادید؟

من اصلاً وقتى براى تحقیق نداشتم. همه چیز خیلى سریع اتفاق افتاد. اما بعد از اینکه یک دوره که در سریال بازى کردم کتاب هاى زیادى خواندم و با کسانی که اطلاعاتى از آن دوره داشتند صحبت کردم. ما در زمینه تاریخ پزشکى با بنیاد اسمیسونیان مشورت کردیم و تحقیقات خوبى انجام دادیم تا مطمئن شویم که با واقعیت انطباق دارد. ضمناً همیشه یک دکتر سرصحنه فیلمبردارى حضور داشت.

به یادماندنى ترین لحظه در زمان فیلمبردارى دکتر کویین چه بود؟

یادم هست که بیرون زیر یک درخت بلوط نشسته بودم. بسیار دنج و لذت بخش بود. اسب ها بسته شده بودند. اورسن (لوران برى )داشت داستانى خنده دار را تعریف مى کرد. در فیلمنامه قرار بود جین و گریس پشت یکى از میز ها نشسته باشند. فکر مى کنم که لحظه بسیار جالبى بود هیچ چیز خاصى نبود اما واقعاً احساس خیلى خوبىداشتم.

چطور شد که تصمیم گرفتید بازیگر شوید؟

از اول نمى خواستم بازیگر شوم. پیش از هر چیز دوست داشتم یک بالرین خوب باشم. از اولین سال هاى کودکى هم به یادگیرى باله پرداختم. به گروه باله کیروف ملحق شدم. اما متأسفانه در پاییز آن سال پیش از اجرا زانویم صدمه دید و ناگهان خودم را در بازیگرى یافتم.

چه عاملى باعث شد که تصمیم بگیرید بازیگر و موزیسین شوید؟

باید از پدرم نام ببرم. من نوشتن آهنگ را از وقتى که خیلى بچه بودم، از چهار پنج سالگى آغاز کردم. هنوز اولین آهنگى را که نوشتم به یاد دارم. ده ساله که بودم بسیارى از کار هاى بیلى جوال را گوش مى کردم و آهنگ هایش را پشت پیانو یاد مى گرفتم. همیشه عاشق نواختن براى دیگران بودم. پدرم هم گاهى آهنگ مى نوشت هنوز یکى از آهنگ هاى او را مى نوازم. من همیشه در تئاتر محلى بازى مى کردم و وقتى به لس آنجلس آمدیم بازیگرى را انتخاب کردم. در دوران بچگى زمان زیادى را با تماشاى پدرم روى صحنه مى گذراندم. عاشق حضور روى صحنه هستم. صحنه واقعاً براى خودش دنیایى است.

در کل دوره کارى تان از کدام نقش بیشتر راضى هستید و چرا ؟

هیچ وقت نتوانسته ام به این سئوال جواب بدهم. واقعاً نمى توانم به نقش خاصى اشاره کنم و بگویم که این نقش از بقیه برایم راضى کننده تر است . من از تمام شخصیت هایى که نقش شان را بازى کرده ام لذت برده ام و مى توانم بگویم که تمام نقش ها برایم راضی کننده بوده است.

اخیراً به کارهاى خیرخوا هانه در مورد بیماران دیابتى مشغول شد ه اید. چطور شد که در خارج از عالم سریال دکتر کویین وارد دنیاى پزشکى شدید؟

مادربزرگ من به دلیل ابتلا به بیمارى دیابت از نوع دوم مرد به تازگى متوجه شده ام که این بیمارى همه گیر است و جان خیلى ها را گرفته است و بسیار از دوستان من هم از این بیمارى رنج مى برند. در حالى که خودشان یا اصلاً متوجه بیمارى نشده اند یا اینکه زمانى فهمیده اند که خیلى دیر بوده است. درمان این بیماری با ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش و تجویز دارو توسط پزشک امکان پذیر است وقتى به اندازه کافى با این بیماری آشنا شدم تصمیم گرفتم که یک مبارزه عمومى را با این بیماری آغاز کنم

آیا مردم بعد از این همه سال باز هم با شما به عنوان دختر جیمز باند در فیلم زندگی کن و بگذار بمیرند یاد مى کنند؟

خوب آن موقع ما با هم خیلى خوشحال بودیم که نام من در فیلم به عنوان دختر جیمز باند مطرح مى شود. فکر مى کنم که فیلم بسیار تاثیرگذارى بود و هنوز هم از یاد نرفته است. گمان مى کنم هنوز هم مردم مرا در نقش دختر جیمز باند به یاد داشته باشند اگرچه اگر هم این طور نباشد من ناراحت نمى شوم.


فروش سریال دکتر کویین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد