پزشک دهکده

فروش سریال پزشک دهکده (دکتر کویین)

پزشک دهکده

فروش سریال پزشک دهکده (دکتر کویین)

حوادثی واقعی در داستانی غیرواقعی - سریال پزشک دهکده


محل اصلی تصویربرداری سریال پزشک دهکده مزارع پارامونت در کالیفرنیاست که قدمتی 70 ساله دارد. سال 1927 شرکت فیلمسازی پارامونت بخشی از زمین های لاس ویرجین را خریداری کرد و به این ترتیب این منطقه در یک دوره زمانی 25 ساله برای فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی وسترن هالیوودی مورد استفاده قرار گرفت. این در حالی است که پس از این تغییراتی در سیستم های فیلمبرداری و استودیوهای این شرکت ایجاد شد که سبب شد از این پس در ساخت فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی از این منطقه برای فیلمبرداری استفاده نشود. در این منطقه بناهای مختلفی مثل زندان، فروشگاه، تلگرافخانه، سالن و خانه ای قدیمی ساخته شده بود. وقتی این منطقه به عنوان محل اصلی تصویربرداری پزشک دهکده انتخاب شد، این خانه قدیمی به کلینیک دکتر مایک تبدیل شد. پس از این ساختمان های دیگری مانند کلیسا، آرایشگاه، آهنگری، ریل قطار، ساختمان مدرسه، بانک و پستخانه روستایی نیز به مجموعه بناهای این منطقه اضافه شدند. جالب است که برای به تصویر کشیدن چگونگی ورود ابزارها و امکانات جدید به زندگی مردم، در این سریال از کتاب اختراعات آمریکا استفاده شده و به آن استناد کرده اند.
یکی از مهم ترین جذابیت های این مجموعه تلویزیونی این است که تغییرات سنی بازیگران در روند ماجرا و حوادث داستان کاملامشهود است و به این ترتیب داستان طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسدبسیاری از حوادث و اتفاقات مانند سرقت از بانک پریستون و دزدیده شدن دارایی های مردم یک داستان تاریخی واقعی هستند که در متن فیلمنامه به آنها پرداخته شده است تا داستان برای مردم حقیقی تر و ملموس تر باشد. لوکیشن ساخت این سریال پس از پایان ساخت سری ششم این مجموعه همچنان به همان صورت باقی مانده و برای تصویربرداری فیلم های دیگر از آن استفاده شده است. اما ساختمان مدرسه، پناهگاه سالی و هتل شاتو اسپرینگز از جمله بناهایی هستند که پس از ساخت سریال تخریب شدند. بدون تردید طراحی لباس و نورپردازی این مجموعه تلویزیونی نیز از جمله عواملی است که توانسته است نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان داشته باشد. در طراحی لباس برای هر یک از شخصیت ها علاوه بر نقش او در این مجموعه، بعد زمانی نیز رعایت شده است. سالی همسر مایک که سرخپوستی از قبیله شاین است معمولالباس های چرمی به تن می کند.
این در حالی است که پس از ازدواج او با دکتر مایک بتدریج تغییراتی در طراحی لباس های این شخصیت ایجاد می شود. دکتر مایک نیز معمولالباس هایی می پوشد که از لباس دیگر زنان دهکده شیک تر است.
سریال پزشک دهکده علاوه بر این که در جلب توجه و رضایت مخاطبان مجموعه های تلویزیونی خانوادگی موفق بوده، توانسته است نه تنها نامزد دریافت جوایز متعددی باشد بلکه جوایز بسیاری را نیز از آن خود کند که از این میان می توان به دریافت جایزه ای برای فیلمبرداری، طراحی، گریم و صدابرداری، ده ها جایزه به عنوان بهترین فیلم خانوادگی، جایزه فیلم های خانوادگی به سبب ترویج ارزش های خانوادگی و همچنین دریافت جایزه جنیس به خاطر پرداختن به حقوق حیوانات و جایزه رسانه های زیست محیطی اشاره کرد.


سریال پزشک دهکده


دکتر کویین


دکتر کویین



سریال پزشک دهکده


پزشک دهکده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد